C/Casablanca 56, 12590 Almenara (Cs)

Almenara acull la presentació de la campanya de promoció turística “posa’t al mapa” de Sud de Castelló Mediterrani

Els 10 municipis del Consorci del Pacte Territorial per l’Ocupació de la Plana Baixa treballen en conjunt per a fomentar el turisme actiu 

La Sala d’actes de l’Ajuntament d’Almenara ha acollit aquest matí l’acte de presentació de la campanya de promoció turística i sensibilització del Consorci Gestor del Pacte Territorial per l’Ocupació de la Plana Baixa que porta per lema “El turisme és cosa de tots i per a tots. Posa’t al mapa” per a donar a conéixer i promocionar la marca destine “Sud de Castelló Mediterrani”. L’acció s’emmarca dins del Pla de Dinamització i Governança Turística; cofinançat a parts iguals per Turisme Comunitat Valenciana, Patronat Provincial de Turime de Castelló i el propi Consorci Gestor del Pacte. L’acte ha comptat amb la presència de Virginia Martí, diputada provincial de Turisme, la presidenta del Consorci, Tania Baños, l’alcaldessa d’Almenara, Estíbaliz Pérez, així com alcaldes i regidors dels deu municipis participants.

La campanya compta amb diversos elements promocionals, com per exemple un vídeo amb la participació d’ambaixadors locals de tots els àmbits, els qui des del primer moment s’han bolcat de manera altruista amb els seus municipis. Així per exemple, en el cas d’Almenara és el porter del València C.F., Jaume Domènech qui representa a la localitat. El cartell el completen l’empresari Juanma Urbán per Alfondeguilla, l’exfutbolista Bruno Soriano per Artana, per la Llosa el torero Serafín Marín, el mag Yunke per la Vilavella, el científic Avel·lí Corma per Moncofa, l’actor Jordi Ballester per Nules, el llevador de suro José Antonio Ronchera per Eslida, la tennista Sara Sorribes per la Vall d’Uixó i Daniela González, presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana per Xilxes.

A través d’aquesta presentació s’ha volgut plasmar un dels objectius del Pla de Dinamització i Governança Turística; sensibilitzar tant a la població local com als empresaris perquè prenguen consciència dels beneficis que el turisme aporta al desenvolupament econòmic, social, cultural i mediambiental dels pobles. Per a això és necessari la participació i sensibilització dels diferents agents públic-privats de tots els municipis en el procés de canvi que es necessita per a posar en valor turístic la destinació.

L’alcaldessa d’Almenara, Estíbaliz Pérez, ha destacat que amb “aquesta campanya pretenem que persones famoses dels nostres municipis i entorn posen en el mapa on està la seua localitat dins del conjunt de Sud de Castelló Mediterrani per a promocionar la nostra terra”. Amb aquestes iniciatives i unes altres que vindran, els ajuntaments a través “del pla de governança volem donar a conéixer la nostra pròpia marca turística i posar-la en el mapa, potenciar-la i treballar tots junts per a buscar el turisme, un turisme de qualitat, un turisme actiu complementant l’oferta que cada localitat té, perquè treballant junts aconseguirem els nostres objectius”. Pérez va destacar que a més “de les campanyes promocionals també hi haurà accions conjuntes entre els municipis, com a rutes, activitats i el foment del turisme actiu”.

La presidenta del Consorci, Tania Baños, ha destacat que “el nostre turisme ha d’estar basat en els valors que compartim, i constituir una activitat econòmica en els nostres municipis que aporte qualitat de vida als nostres ciutadans”.

 

 

 

leave a comment

0